söndag 1 april 2012

Tar siesta

Nä du Svea, du kan behålla din snö. Nu drar jag till sydligare breddgrader och tar livet lite mañana. Löparpjucken är med såklart. Löpning-siesta-löpning uppblandat med lite taverna-rioja-helado känns som ett ypperligt upplägg va? Hjälp vad skönt det ska bli.

Och nej, jag ska inte kuta något lopp. Man kan faktiskt åka utomlands utan att tävla men som löpare kommer den frågan numera på rutin när någon säger att de ska ut och resa.
"Vad är det för lopp du ska springa" frågade Johan i förra veckan när vi höll i ett pass med TeamSto ckholmMarathon.
Jag skrattade gott och kände mig som en riktig nörd. Tror folk att jag är en sån, en sån som åker land och rike runt för att delta i lopp? Som en löparnörd? Det kändes lite som att få hänga med det balla gänget i skolan. Töntigt men det kändes så.
Jag ser fortfarande mig själv som ganska ny på det här med löpning även om jag hållit på i 4 år nu. Men jag kommer fortfarande så väl ihåg en annan vardag, hur mitt liv såg ut tidigare och det är så långt ifrån hur det ser ut idag.
Det är en annan story men, jag går i gång när saker och ting inte måste vara som de alltid har varit.
Förändring kan alltid ske. Det är aldrig försent.
Och här kommer mitt facit:
Tänk mindre-GÖR mera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar