söndag 25 mars 2012

Premiär för Premiärmilen


Snart smäller det!
Söndag kl 11.30 går starten på Djurgården. 10 km i ett rasande tempo.
Planen är att jag ska springa så snabbt som jag bara kan, inget konstigt med det. Det är ju tävling. Sen ska jag dessutom springa så snabbt som jag aldrig någonsin har gjort. Wohoo!
Det ska bli riktigt kul. Känner mig inte så nervös, det är ju bara en mil. Hinner knappt blinka innan det är över. Typ.
Jag kan inget göra just nu ändå. Jag har tränat på bra, kanske vilat lite lite men benen har svarat på intervallerna. 
Sista förberedelserna är klara. Kläderna är utvalda, gult är det som gäller. Gult är en snabb färg, eller hur?
Benen är rakade, ögonbrynen noppade, naglarna målade, örhängen som matchar skorna framlagda. Fråga mig inte varför men det känns bra att göra detta inför tävling. Så då gör jag så. Och det är ganska kul när man upptäcker att fler har liknande ritualer. 

Det är omkring 50 deltagare bara från klubben, IF Linnea, som är anmälda. Mäktigt!                 Och så alla från TSM som också ska delta. 
Och sommartid! Och våffeldag! Vilken folkfest!
Kommer bli en riktigt rolig söndag med andra ord.

Passet i tisdags körde jag riktigt tuffa intervaller, snabbt som Sören gick det, hann inte ens titta på klockan. Det var bara till att köra på känsla, en känsla som att man nästan håller på att avlida, men bara nästan. Mitt i passet, under en setvila när jag hänger över räcket och försöker få i mig syre kommer Lasse fram till mig och frågar på underbar stockholmska " E du vek ellär"
Jag höll på att dö! Haha! Störtskönt! Så då var jag såklart tvungen att ta i lite till.

Efteråt pratade vi ihop oss inför söndagen. Lasse och jag har en plan, att kuta första 5km tillsammans i 4:20 tempo, sen öka på sista. Om vi orkar. Jag vill in på 44, tror att Lasse kan pressa lite till så jag lär nog inte se honom efter ett tag. Men det är alltid bra att ha en rygg att haka sig fast på, hjälper mig oerhört.
Och gå ut lugnt, inte stressa, lugn och fin. Inte prata med väggen. Kötta på men spara en halv växel till sista 2 kilometrarna. Då kan man gå på pannben och ångor.

Sova e bra uppladdning det med
Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Kick ass nu! Våga vara lite mer bajsnödig också, det ska man vara på tävling. Break a leg men inte bokstavligt. Kör så det ryker!
    //Bajsnödiga modeljonet som håller sig till terrängen idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hoppas du slapp bajsa ute i terrängen!
      Tusen tack Jessica, det rök ordentligt ett tag vill jag lova.

      Radera